|


MENU

LEKSIKON




Styrketræning er en rigtig god ide hvis man gerne vil passe på sin krop. Med styrketræning forebygger du f.eks. rygskader ved at have opbygget et stærkt muskelkorset omkring mave og ryg, der kan støtte din rygsøjle. Styrketræning giver større muskler og øget velvære.

Det er vigtig at man ikke bare ukritisk styrketræner. Meget træning betyder ikke nødvendigvis mere styrke og større muskler. Følg nedenstående råd.

Gode råd ved styrketræning

1. Lav altid mindst et opvarmningssæt i hver øvelse. Brug en belastning der er ca. 50 % af det du regner som din træningsbelastning. Undgå at køre disse opvarmningssæt til udmattelse.
2.

Prøv at få mindst et træningspas pr. uge.

3. Træn aldrig den samme muskelgruppe to dage i træk.
4. Varier din træning.
5. Tjek din teknik i et spejl. Øvelser med håndvægte og frie stænger kan man komme til at udføre skævt, hvis man ikke passer på.
6. Træn aldrig når du er sulten. Hvis dit blodsukker er lavt vil din krop have en høj nedbrydning af protein.
7. Umiddelbart efter træningen skal du få noget at spise eller drikke der indeholder sukker og protein. Derved restituerer du hurtigere og får mere ud af træningen.
8. Sørg for at give mulighed for at kroppen kan restituere. Ikke noget me at træne alle ugens dage.






















Du er her: - Alt om pandekager

Pandekage



  
|